Καθώς η χρήση υγραερίου LPG διαδίδετε και στη χώρα μας, πολλοί αναρωτιούνται πώς δουλεύει η υγραεριοκίνηση στα αυτοκίνητα.
Η μετατροπή ενός αυτοκινήτου για υγραεριοκίνηση επιτρέπει στον κινητήρα του να λειτουργεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας, απλά χρησιμοποιεί υγραέριο LPG.
Εξάλλου ο βενζινοκινητήρας δεν αντικαθίσταται με άλλον. Πώς λειτουργεί η υγραεριοκίνηση με απλά λόγια.
Το υγραέριο βρίσκεται σε μεγάλη πίεση μέσα στο ειδικό ρεζερβουάρ. Χάρη στην πίεση αυτή το υγραέριο προωθείται στον ρυθμιστή της πίεσης (εξαεριωτής) που βρίσκεται μπροστά στο χώρο του κινητήρα.
Το υγραέριο μετατρέπεται σε αέρια μορφή και μετά περνά από τα φίλτρα του υγραερίου για να φτάσει μετά στον ψεκαστήρα (μπεκ ψεκασμού) που ψεκάζει το καύσιμο στο θάλαμο καύσης του κινητήρα του αυτοκινήτου.
Σημείωση: σήμερα υπάρχουν στην αγορά συστήματα προηγμένης τεχνολογίας που μπορούν να ψεκάσουν το υγραέριο σε υγρή μορφή στον θάλαμο καύσης, χωρίς τη χρήση εξαεριωτή. Η καύση του υγραερίου ελέγχεται από ειδικό ηλεκτρονικό εγκέφαλο, διαφορετικό από αυτόν που ελέγχει την καύση της βενζίνης.
Όταν ξεκινάμε τον κινητήρα, αυτόματα επιλέγεται η βενζίνη ως καύσιμο. Οταν η θερμοκρασία του κινητήρα φτάσει τους 40 βαθμούς περίπου, μπορούμε να επιλέξουμε το υγραέριο με τη χρήση του διακόπτη, είτε αυτόματα. Από το σημείο αυτό και μετά όλα λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούν όταν το μοναδικό καύσιμο είναι η βενζίνη.
Φυσικά στην περίπτωση που το σύστημα επιλέγει αυτόματα το υγραέριο ως βασικό καύσιμο, μπορεί ο οδηγός με ειδικό διακόπτη να αλλάξει σε βενζίνη εν κινήσει, χωρίς να σταματήσει ο κινητήρας. Υγραεριοκίνηση = αυτοκίνητο με 2 καύσιμα
Τα πάντα στο αυτοκίνητο παραμένουν ίδια, αλλά γίνεται μια μετατροπή που ουσιαστικά προσθέτει ένα επιπλέον σύστημα καυσίμου με τις δικές του σωληνώσεις, δεξαμενή και εγκέφαλο. Τα τροποποιημένα υγραεριοκίνητα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν δυο είδη καυσίμων εναλλάξ, μπορούν δηλαδή να εναλλάσσουν τη χρήση βενζίνης και υγραερίου με το πάτημα ενός διακόπτη, ακόμα και σε κίνηση.
Να επαναλάβουμε εδώ ότι το υγραέριο είναι ένα καθαρό καύσιμο σε σχέση με τη βενζίνη, επομένως υπάρχει λιγότερη φθορά στη μηχανή και τα μέρη της, άρα η ζωή της παρατείνεται. Το υγραέριο επίσης δεν περιέχει μόλυβδο και απελευθερώνει λιγότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα.
to-parakseno.gr
ΠΗΓΗ : PERIERGAA
Η μετατροπή ενός αυτοκινήτου για υγραεριοκίνηση επιτρέπει στον κινητήρα του να λειτουργεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας, απλά χρησιμοποιεί υγραέριο LPG.
Εξάλλου ο βενζινοκινητήρας δεν αντικαθίσταται με άλλον. Πώς λειτουργεί η υγραεριοκίνηση με απλά λόγια.
Το υγραέριο βρίσκεται σε μεγάλη πίεση μέσα στο ειδικό ρεζερβουάρ. Χάρη στην πίεση αυτή το υγραέριο προωθείται στον ρυθμιστή της πίεσης (εξαεριωτής) που βρίσκεται μπροστά στο χώρο του κινητήρα.
Το υγραέριο μετατρέπεται σε αέρια μορφή και μετά περνά από τα φίλτρα του υγραερίου για να φτάσει μετά στον ψεκαστήρα (μπεκ ψεκασμού) που ψεκάζει το καύσιμο στο θάλαμο καύσης του κινητήρα του αυτοκινήτου.
Σημείωση: σήμερα υπάρχουν στην αγορά συστήματα προηγμένης τεχνολογίας που μπορούν να ψεκάσουν το υγραέριο σε υγρή μορφή στον θάλαμο καύσης, χωρίς τη χρήση εξαεριωτή. Η καύση του υγραερίου ελέγχεται από ειδικό ηλεκτρονικό εγκέφαλο, διαφορετικό από αυτόν που ελέγχει την καύση της βενζίνης.
Όταν ξεκινάμε τον κινητήρα, αυτόματα επιλέγεται η βενζίνη ως καύσιμο. Οταν η θερμοκρασία του κινητήρα φτάσει τους 40 βαθμούς περίπου, μπορούμε να επιλέξουμε το υγραέριο με τη χρήση του διακόπτη, είτε αυτόματα. Από το σημείο αυτό και μετά όλα λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούν όταν το μοναδικό καύσιμο είναι η βενζίνη.
Φυσικά στην περίπτωση που το σύστημα επιλέγει αυτόματα το υγραέριο ως βασικό καύσιμο, μπορεί ο οδηγός με ειδικό διακόπτη να αλλάξει σε βενζίνη εν κινήσει, χωρίς να σταματήσει ο κινητήρας. Υγραεριοκίνηση = αυτοκίνητο με 2 καύσιμα
Τα πάντα στο αυτοκίνητο παραμένουν ίδια, αλλά γίνεται μια μετατροπή που ουσιαστικά προσθέτει ένα επιπλέον σύστημα καυσίμου με τις δικές του σωληνώσεις, δεξαμενή και εγκέφαλο. Τα τροποποιημένα υγραεριοκίνητα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν δυο είδη καυσίμων εναλλάξ, μπορούν δηλαδή να εναλλάσσουν τη χρήση βενζίνης και υγραερίου με το πάτημα ενός διακόπτη, ακόμα και σε κίνηση.
Να επαναλάβουμε εδώ ότι το υγραέριο είναι ένα καθαρό καύσιμο σε σχέση με τη βενζίνη, επομένως υπάρχει λιγότερη φθορά στη μηχανή και τα μέρη της, άρα η ζωή της παρατείνεται. Το υγραέριο επίσης δεν περιέχει μόλυβδο και απελευθερώνει λιγότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα.
to-parakseno.gr
ΠΗΓΗ : PERIERGAA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου