Ελεύθερη είσοδος των ΙΧ με χαμηλές εκπομπές ρύπων και απαγόρευση των παλαιών φορτηγών και λεωφορείων προβλέπει ο νέος, «πράσινος» Δακτύλιος που θα εφαρμοστεί στην Αθήνα από τη Δευτέρα.
Όπως ίσχυε ως σήμερα, τα περισσότερα ΙΧ θα κυκλοφορούν εκ περιτροπής στον Δακτύλιο με το σύστημα «μονά-ζυγά».
Από το μέτρο αυτό εξαιρούνται τα ΙΧ (συμβατικά και υβριδικά) και τα φορτηγά κάτω των 2,2 τόνων που κατατάσσονται στην κλάση Euro 5 και εκπέμπουν λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, σύμφωνα με το in.gr Καθημερινά ελεύθερη θα είναι η είσοδος και για τα υβριδικά οχήματα και τα οχήματα αερίου καυσίμου εκ κατασκευής που εκπέμπουν λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο ακόμα κι αν κατατάσσονται στην κλάση Euro 4. εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Παράλληλα, απαγορεύεται η κυκλοφορία στο μεγάλο δακτύλιο των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1 Ιανουαρίου 1990. Ωστόσο, για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους -από 1.1.2012 έως 1.1.2013- η απαγόρευση αυτή εφαρμόζεται για τα οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1/1/1984, διευκρινίζει το ΥΠΕΚΑ.
Στην απαγόρευση κυκλοφορίας δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας, η λεωφόρος Κηφισού και η λεωφόρος Αθηνών, από την λεωφόρο Κηφισού και δυτικότερα, ενώ η ημερομηνία της 1 Ιανουαρίου 1990 προσαυξάνεται αυτόματα κατά ένα έτος, κάθε χρόνο, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι παλαιότερα των 22 ετών. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ, τα οχήματα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα στον «πράσινο δακτύλιο» θα ελέγχονται από τα όργανα της τροχαίας αποκλειστικά βάσει της άδειας κυκλοφορίας στην οποία αναγράφονται τα όρια εκπομπών ρύπων, η παραβίαση των οποίων θα επιφέρει τις ποινές παράβασης, ενώ οι κυρώσεις για την παραβίασή του θα είναι οι ίδιες με τις κυρώσεις της παραβίασης του υφιστάμενου δακτυλίου. Τέλος, οι υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ βρίσκονται σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου να γίνεται ηλεκτρονικά και χωρίς οικονομική επιβάρυνση η έκδοση του «πράσινου σήματος» το οποίο θα φέρουν τα αυτοκίνητα ελεύθερης κυκλοφορίας. Οι διαδικασίες έκδοσης του πράσινου σήματος αναμένεται να ολοκληρωθούν σε έναν μήνα.
Όπως ίσχυε ως σήμερα, τα περισσότερα ΙΧ θα κυκλοφορούν εκ περιτροπής στον Δακτύλιο με το σύστημα «μονά-ζυγά».
Από το μέτρο αυτό εξαιρούνται τα ΙΧ (συμβατικά και υβριδικά) και τα φορτηγά κάτω των 2,2 τόνων που κατατάσσονται στην κλάση Euro 5 και εκπέμπουν λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, σύμφωνα με το in.gr Καθημερινά ελεύθερη θα είναι η είσοδος και για τα υβριδικά οχήματα και τα οχήματα αερίου καυσίμου εκ κατασκευής που εκπέμπουν λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο ακόμα κι αν κατατάσσονται στην κλάση Euro 4. εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Παράλληλα, απαγορεύεται η κυκλοφορία στο μεγάλο δακτύλιο των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1 Ιανουαρίου 1990. Ωστόσο, για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους -από 1.1.2012 έως 1.1.2013- η απαγόρευση αυτή εφαρμόζεται για τα οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1/1/1984, διευκρινίζει το ΥΠΕΚΑ.
Στην απαγόρευση κυκλοφορίας δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας, η λεωφόρος Κηφισού και η λεωφόρος Αθηνών, από την λεωφόρο Κηφισού και δυτικότερα, ενώ η ημερομηνία της 1 Ιανουαρίου 1990 προσαυξάνεται αυτόματα κατά ένα έτος, κάθε χρόνο, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι παλαιότερα των 22 ετών. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ, τα οχήματα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα στον «πράσινο δακτύλιο» θα ελέγχονται από τα όργανα της τροχαίας αποκλειστικά βάσει της άδειας κυκλοφορίας στην οποία αναγράφονται τα όρια εκπομπών ρύπων, η παραβίαση των οποίων θα επιφέρει τις ποινές παράβασης, ενώ οι κυρώσεις για την παραβίασή του θα είναι οι ίδιες με τις κυρώσεις της παραβίασης του υφιστάμενου δακτυλίου. Τέλος, οι υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ βρίσκονται σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου να γίνεται ηλεκτρονικά και χωρίς οικονομική επιβάρυνση η έκδοση του «πράσινου σήματος» το οποίο θα φέρουν τα αυτοκίνητα ελεύθερης κυκλοφορίας. Οι διαδικασίες έκδοσης του πράσινου σήματος αναμένεται να ολοκληρωθούν σε έναν μήνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου