Είναι πραγματικά εκπληκτικό.
Έβαλαν έναν ειδικό έκτακτο φόρο στα αυτοκίνητα πάνω από 2000 κυβικά και στα σκάφη πάνω από 10 μέτρα και έσπευσαν να πάρουν πίσω το φόρο στους «σκαφάτους» αφήνοντας μόνο αυτόν για τα αυτοκίνητα. Περιττεύει να σημειώσουμε ότι ένα αυτοκίνητο 2000 κυβικών δεν συγκρίνεται μ’ ένα δεκάμετρο σκάφος ως είδος πολυτελείας.
Εκπληκτική, όμως, είναι η επιχειρηματολογία που επιστρατεύθηκε από το υπουργείο Οικονομικών για να χαϊδέψει τους «σκαφάτους».
Θα βάλουν, λέει, με διάταξη που θα φέρουν προσεχώς, ένα «Τέλος Πλεύσης και Παραμονής» για τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής που καταπλέουν και παραμένουν στη χώρα μας, ανεξαρτήτως σημαίας. Τι σχέση έχει, όμως, αυτό το τέλος με το τεκμήριο διαβίωσης και τον έκτακτο φόρο πολυτελείας; Να πληρώνει τέλος όποιο σκάφος καταπλέει στη χώρα, αλλά το τεκμήριο διαβίωσης και ο έκτακτος φόρος πολυτελείας αφορά τους έλληνες ιδιοκτήτες σκαφών και όχι τους Γάλλους ή τους Ιταλούς που θα έρθουν για κάποιο διάστημα στην Ελλάδα.
Δεν είναι, όμως, μόνο ο διαχωρισμός των «σκαφάτων» από τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κυβισμού άνω των 2000 κυβικών. Είναι και η νέα ρύθμιση που προωθείται, η οποία θα ευνοεί τους «σκαφάτους» σε σχέση με το σημερινό καθεστώς φορολόγησης, αφού θα καταργηθεί ο φόρος πολυτελείας και ο ειδικός φόρος. «Οι οποίοι δεν εισπράχθηκαν ποτέ», αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών! Ο κυνισμός ξεπερνά κάθε όριο.
Εβαλαν κάποιους φόρους, δεν τους εισέπρατταν και επειδή δεν τους εισέπρατταν, τους καταργούν! Ο ειδικός φόρος ιδιωτικών πλοίων αναψυχής θεσπίστηκε το 2010, είναι ετήσιος και δεν αφορά χρόνο πλεύσης και παραμονής ενός σκάφους στην Ελλάδα. Επιβάλλεται δε σε μηχανοκίνητα σκάφη άνω των 10 μέτρων.
Το τέλος πλεύσης και παραμονής θα αφορά μόνο το χρόνο παραμονής ενός σκάφους στην Ελλάδα, θα είναι μικρότερο από τον ειδικό φόρο και θα εφαρμόζεται σε σκάφη άνω των 12 και όχι των 10 μέτρων. Προσθέστε και την κατάργηση του φόρου πολυτελείας (10%) για την αγορά σκάφους και θα αντιληφθείτε το μέγεθος του δώρου προς τους «σκαφάτους»!
«Με το Τέλος Πλεύσης και Παραμονής εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί ρεύμα επανόδου των σκαφών στα ελληνικά ύδατα και τις ελληνικές μαρίνες, θα τονωθεί η οικονομία των νησιών και των παράκτιων περιοχών και θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας καθώς θα παύσει να υφίσταται η αβεβαιότητα ως προς τη φορολογική αντιμετώπιση των σκαφών αναψυχής», αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου. Κι αυτό δεν το είχαν σκεφτεί όταν έφτιαξαν τη ρύθμιση για το νέο φόρο σε σκάφη και αυτοκίνητα;
Την τελευταία στιγμή τους ήρθε η ιδέα, ότι θα… ανορθώσουν την οικονομία μέσω της προσέλκυσης «σκαφάτων»; Δεν χρειάζεται, βέβαια, πολλή σκέψη για να καταλάβει κανείς πως πρόκειται για «τυράκι», μπας και τσιμπήσουν μερικοί και καταπιούν την προκλητική συμπεριφορά έναντι των «σκαφάτων».
Γιατί η ρύθμιση αυτή δε θα προσελκύσει ξαφνικά όλα τα σκάφη από τις μαρίνες της Γαλλίας και της Ιταλίας (δίπλα είναι η Τουρκία και έχει ήδη περισσότερες και καλύτερες μαρίνες), αλλά προορίζεται για να φοροαπαλλάξει τους έλληνες ιδιοκτήτες ιδιωτικών σκαφών, που έχουν τα σκάφη τους στην Ελλάδα. «Σημειώνεται ότι η εφαρμογή του ισχύοντος φόρου πολυτελείας προκάλεσε την απώλεια θέσεων εργασίας, απώλεια είσπραξης ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος σε όλους τους κλάδους επαγγελμάτων και επιτηδευματιών, οι οποίοι ασχολούνται με τον συγκεκριμένο κλάδο (π.χ. parking φύλαξης σκαφών, πληρώματα, μηχανικοί, συντηρητές, επισκευαστές, εταιρίες πώλησης εξοπλισμού και ανταλλακτικών κτλ), ενώ ταμειακά ο φόρος πολυτελείας απέδωσε ελάχιστα σε ετήσια βάση.
Επιπλέον, ο φόρος αυτός απεδείχθη καταστροφικός και για τις ελληνικές εταιρίες εισαγωγής και εμπορίας μικρών ή μεγάλων σκαφών αναψυχής, με την ταυτόχρονη απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, καθώς ο κύκλος εργασίας τους κυριολεκτικά εξαϋλώθηκε», αναφέρει η ίδια ανακοίνωση του υπουργείου. Παραθέτουμε αυτό το απόσπασμα χωρίς κανένα σχόλιο, γιατί κυριοελτικά «βγάζει μάτι».
ΚΟΝΤΡΑ
http://periergaa.blogspot.com
Έβαλαν έναν ειδικό έκτακτο φόρο στα αυτοκίνητα πάνω από 2000 κυβικά και στα σκάφη πάνω από 10 μέτρα και έσπευσαν να πάρουν πίσω το φόρο στους «σκαφάτους» αφήνοντας μόνο αυτόν για τα αυτοκίνητα. Περιττεύει να σημειώσουμε ότι ένα αυτοκίνητο 2000 κυβικών δεν συγκρίνεται μ’ ένα δεκάμετρο σκάφος ως είδος πολυτελείας.
Εκπληκτική, όμως, είναι η επιχειρηματολογία που επιστρατεύθηκε από το υπουργείο Οικονομικών για να χαϊδέψει τους «σκαφάτους».
Θα βάλουν, λέει, με διάταξη που θα φέρουν προσεχώς, ένα «Τέλος Πλεύσης και Παραμονής» για τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής που καταπλέουν και παραμένουν στη χώρα μας, ανεξαρτήτως σημαίας. Τι σχέση έχει, όμως, αυτό το τέλος με το τεκμήριο διαβίωσης και τον έκτακτο φόρο πολυτελείας; Να πληρώνει τέλος όποιο σκάφος καταπλέει στη χώρα, αλλά το τεκμήριο διαβίωσης και ο έκτακτος φόρος πολυτελείας αφορά τους έλληνες ιδιοκτήτες σκαφών και όχι τους Γάλλους ή τους Ιταλούς που θα έρθουν για κάποιο διάστημα στην Ελλάδα.
Δεν είναι, όμως, μόνο ο διαχωρισμός των «σκαφάτων» από τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κυβισμού άνω των 2000 κυβικών. Είναι και η νέα ρύθμιση που προωθείται, η οποία θα ευνοεί τους «σκαφάτους» σε σχέση με το σημερινό καθεστώς φορολόγησης, αφού θα καταργηθεί ο φόρος πολυτελείας και ο ειδικός φόρος. «Οι οποίοι δεν εισπράχθηκαν ποτέ», αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών! Ο κυνισμός ξεπερνά κάθε όριο.
Εβαλαν κάποιους φόρους, δεν τους εισέπρατταν και επειδή δεν τους εισέπρατταν, τους καταργούν! Ο ειδικός φόρος ιδιωτικών πλοίων αναψυχής θεσπίστηκε το 2010, είναι ετήσιος και δεν αφορά χρόνο πλεύσης και παραμονής ενός σκάφους στην Ελλάδα. Επιβάλλεται δε σε μηχανοκίνητα σκάφη άνω των 10 μέτρων.
Το τέλος πλεύσης και παραμονής θα αφορά μόνο το χρόνο παραμονής ενός σκάφους στην Ελλάδα, θα είναι μικρότερο από τον ειδικό φόρο και θα εφαρμόζεται σε σκάφη άνω των 12 και όχι των 10 μέτρων. Προσθέστε και την κατάργηση του φόρου πολυτελείας (10%) για την αγορά σκάφους και θα αντιληφθείτε το μέγεθος του δώρου προς τους «σκαφάτους»!
«Με το Τέλος Πλεύσης και Παραμονής εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί ρεύμα επανόδου των σκαφών στα ελληνικά ύδατα και τις ελληνικές μαρίνες, θα τονωθεί η οικονομία των νησιών και των παράκτιων περιοχών και θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας καθώς θα παύσει να υφίσταται η αβεβαιότητα ως προς τη φορολογική αντιμετώπιση των σκαφών αναψυχής», αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου. Κι αυτό δεν το είχαν σκεφτεί όταν έφτιαξαν τη ρύθμιση για το νέο φόρο σε σκάφη και αυτοκίνητα;
Την τελευταία στιγμή τους ήρθε η ιδέα, ότι θα… ανορθώσουν την οικονομία μέσω της προσέλκυσης «σκαφάτων»; Δεν χρειάζεται, βέβαια, πολλή σκέψη για να καταλάβει κανείς πως πρόκειται για «τυράκι», μπας και τσιμπήσουν μερικοί και καταπιούν την προκλητική συμπεριφορά έναντι των «σκαφάτων».
Γιατί η ρύθμιση αυτή δε θα προσελκύσει ξαφνικά όλα τα σκάφη από τις μαρίνες της Γαλλίας και της Ιταλίας (δίπλα είναι η Τουρκία και έχει ήδη περισσότερες και καλύτερες μαρίνες), αλλά προορίζεται για να φοροαπαλλάξει τους έλληνες ιδιοκτήτες ιδιωτικών σκαφών, που έχουν τα σκάφη τους στην Ελλάδα. «Σημειώνεται ότι η εφαρμογή του ισχύοντος φόρου πολυτελείας προκάλεσε την απώλεια θέσεων εργασίας, απώλεια είσπραξης ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος σε όλους τους κλάδους επαγγελμάτων και επιτηδευματιών, οι οποίοι ασχολούνται με τον συγκεκριμένο κλάδο (π.χ. parking φύλαξης σκαφών, πληρώματα, μηχανικοί, συντηρητές, επισκευαστές, εταιρίες πώλησης εξοπλισμού και ανταλλακτικών κτλ), ενώ ταμειακά ο φόρος πολυτελείας απέδωσε ελάχιστα σε ετήσια βάση.
Επιπλέον, ο φόρος αυτός απεδείχθη καταστροφικός και για τις ελληνικές εταιρίες εισαγωγής και εμπορίας μικρών ή μεγάλων σκαφών αναψυχής, με την ταυτόχρονη απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, καθώς ο κύκλος εργασίας τους κυριολεκτικά εξαϋλώθηκε», αναφέρει η ίδια ανακοίνωση του υπουργείου. Παραθέτουμε αυτό το απόσπασμα χωρίς κανένα σχόλιο, γιατί κυριοελτικά «βγάζει μάτι».
ΚΟΝΤΡΑ
http://periergaa.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου