Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο, 12 Νοεμβρίου 2011

Πέντε κανόνες για υγιή καρδιά


Σύμφωνα με έγκυρες μελέτες, πέντε είναι οι βλαβερές συνήθειες – εχθροί που προαναγγέλλουν τον ερχομό των καρδιακών παθήσεων. To κάπνισμα, η αδράνεια – μειωμένη δραστηριότητα, τα παραπάνω κιλά, η κακή διατροφή και η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.

Λειτουργούν χωριστά ή από κοινού και δημιουργούν προβλήματα στο αγγειακό σύστημα (αρτηριοσκλήρυνση κλπ) και διαταράσσουν τους δείκτες της υγείας. Ανεβάζουν επίσης, την αρτηριακή πίεση, τη χοληστερόλη και το σάκχαρο στο αίμα. Πολύ συχνά, το τελικό αποτέλεσμα αυτών των πέντε συνηθειών είναι μια καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό επεισόδιο, περιφερική αρτηριοπάθεια, πρόβλημα βαλβίδας, ανεύρυσμα αορτής, ή καρδιακή ανεπάρκεια. Οι αλυσιδωτές ζημιές που προκαλούν δεν περιορίζονται στο καρδιαγγειακό σύστημα, αλλά επεκτείνονται στα νεφρά, τα οστά, και τον εγκέφαλο.

Αποφύγετε το κάπνισμα
Ο καπνός από τα τσιγάρα, τα πούρα, τις πίπες κλπ δεν βλάπτει μόνο τους πνεύμονες αλλά και την καρδιά και τις αρτηρίες σας.
Να είστε δραστήριοι
Η σωματική άσκηση είναι το πιο άμεσο, εύκολο και αποτελεσματικό όπλο κατά των καρδιακών παθήσεων και άλλων χρόνιων παθήσεων. Οποιαδήποτε δραστηριότητα είναι καλύτερη από την αδράνεια. Αρκούν 30 λεπτά την ημέρα συνεχόμενης άσκησης, πχ περπάτημα.
Στόχος το ιδανικό βάρος
Σκεφτείτε ότι εάν είστε υπέρβαροι, χάνοντας μόλις 5% έως 10% του αρχικού βάρους σας μπορεί να υπάρξει μια μεγάλη διαφορά στην αρτηριακή σας πίεση και στο σάκχαρο του αίματός σας.
Βελτιώστε τη διατροφή σας
Προσθέστε στη διατροφή σας φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ακόρεστα λιπαρά, καλή πρωτεΐνη (από τα φασόλια, καρύδια, ψάρια και πουλερικά) και βότανα.
Πίνετε αλκοόλ με μέτρο (αν όχι καθόλου)
Περιορίστε το αλκοόλ σε ένα ή δύο ποτά την ημέρα για τους άνδρες, ενώ για τις γυναίκες αρκεί ένα ποτό το πολύ.
Πηγή:iatronet

Δεν υπάρχουν σχόλια: