Στα εγκαίνια της σήραγγας του Καλλιδρόμου, που έγιναν την Τετάρτη 22 Μαίου παρευρέθηκε ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κλέαρχος Περγαντάς.
Πρόκειται για ένα μεγάλο και σημαντικό σιδηροδρομικό έργο που αφορά όχι μόνο την Περιφέρεια αλλά όλη τη χώρα, καθώς και τις διευρωπαϊκές μεταφορές.
Η κατασκευή της σήραγγας του Καλλιδρόμου εντάσσεται στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου από Τιθορέα έως Δομοκό, το οποίο είναι και το μοναδικό στη γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης που υπολείπεται προκειμένου να ολοκληρωθεί η δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρόμου με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση.
Για την ακρίβεια το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός αποτελείται από δύο επιμέρους τμήματα : Το πρώτο είναι το Τιθορέα – Λιανοκλάδι, συνολικού μήκους 54 χιλιομέτρων, που με την ολοκλήρωσή του συντομεύει τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη κατά 25 λεπτά. Το δεύτερο είναι το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, μήκους 52 χιλιομέτρων που θα μειώσει το χρόνο Αθήνα – Θεσσαλονίκη κατά 30 λεπτά. Συνολικά λοιπόν, το τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου στη Στερεά Ελλάδα επιταχύνει σε χρόνο τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη κατά 55 λεπτά, και πλέον θα μπορεί να διανύεται μέσα σε 3,5 ώρες. «Μια εξέλιξη σημαντική για την ανάπτυξη των διευρωπαϊκών μεταφορών» χαρακτήρισε το έργο ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κλέαρχος Περγαντάς, επισημαίνοντας :
«Είναι σε όλους γνωστό και ειδικά σε εμάς που υπηρετούμε χρόνια την Αυτοδιοίκηση, πως το έργο αυτό εξελίσσεται εδώ και περίπου 12 χρόνια. Μετά από αυτό το υπερβολικά μεγάλο διάστημα αναστολών, καθυστερήσεων, ματαιώσεων και αγκυλώσεων το έργο δείχνει τελικά να προχωρά στην τελική ευθεία. Η σήραγγα του Καλλιδρόμου (δίδυμη σήραγγα μήκους 9 χιλιομέτρων η κάθε μια) είναι η μεγαλύτερη σήραγγα στην Ελλάδα και με τις εργασίες στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι θα αντικατασταθεί το ορεινό κομμάτι του Μπράλου, με χάραξη μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού. Η αναβάθμιση και ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου μέσω των σηράγγων του Καλλιδρόμου (τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι) και Όθρυος (τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός) είναι μια από τις μεγάλες μας διεκδικήσεις στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Είναι ένα έργο που αποτελεί προτεραιότητα τόσο για τη δική μας Περιφέρεια, μια και εδώ έχουμε μεγάλη και μακροχρόνια υστέρηση στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών και οδικών μεταφορών, αλλά και για την ίδια τη χώρα, αφού το έργο εντάσσεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο και αποτελεί βασική οριζόντια αναπτυξιακή υποδομή. Γνωρίζουμε ότι ειδικά η κατασκευή της σήραγγας του Καλλιδρόμου είναι έργο με πολλές τεχνικές δυσκολίες. Είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα, από τις μεγαλύτερες που κατασκευάζονται στην Ευρώπη και ειδικής κατασκευής λόγω της δύσκολης γεωλογικής κατάστασης στο Καλλίδρομο. Τα σημερινά εγκαίνια της σήραγγας είναι μια θετική εξέλιξη και μια αφετηρία για να ξεπεραστούν οι καθυστερήσεις τόσων χρόνων.
Για να ανακτηθεί το διάστημα που χάθηκε και να προχωρήσουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και, φυσικά, ποιοτικά οι εργασίες για όλο το τμήμα από την Τιθορέα έως το Δομοκό. Πρέπει ο κεντρικός σχεδιασμός να ιεραρχήσει προτεραιότητες, σκοπιμότητες και ανάγκες αφενός για την ισότιμη αντιμετώπιση των Περιφερειών, αφετέρου για να ολοκληρωθεί ένα σύγχρονο, ταχύ και πιο φιλικό στο περιβάλλον σιδηροδρομικό δίκτυο, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της χώρας.»
Πρόκειται για ένα μεγάλο και σημαντικό σιδηροδρομικό έργο που αφορά όχι μόνο την Περιφέρεια αλλά όλη τη χώρα, καθώς και τις διευρωπαϊκές μεταφορές.
Η κατασκευή της σήραγγας του Καλλιδρόμου εντάσσεται στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου από Τιθορέα έως Δομοκό, το οποίο είναι και το μοναδικό στη γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης που υπολείπεται προκειμένου να ολοκληρωθεί η δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρόμου με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση.
Για την ακρίβεια το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός αποτελείται από δύο επιμέρους τμήματα : Το πρώτο είναι το Τιθορέα – Λιανοκλάδι, συνολικού μήκους 54 χιλιομέτρων, που με την ολοκλήρωσή του συντομεύει τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη κατά 25 λεπτά. Το δεύτερο είναι το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, μήκους 52 χιλιομέτρων που θα μειώσει το χρόνο Αθήνα – Θεσσαλονίκη κατά 30 λεπτά. Συνολικά λοιπόν, το τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου στη Στερεά Ελλάδα επιταχύνει σε χρόνο τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη κατά 55 λεπτά, και πλέον θα μπορεί να διανύεται μέσα σε 3,5 ώρες. «Μια εξέλιξη σημαντική για την ανάπτυξη των διευρωπαϊκών μεταφορών» χαρακτήρισε το έργο ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κλέαρχος Περγαντάς, επισημαίνοντας :
«Είναι σε όλους γνωστό και ειδικά σε εμάς που υπηρετούμε χρόνια την Αυτοδιοίκηση, πως το έργο αυτό εξελίσσεται εδώ και περίπου 12 χρόνια. Μετά από αυτό το υπερβολικά μεγάλο διάστημα αναστολών, καθυστερήσεων, ματαιώσεων και αγκυλώσεων το έργο δείχνει τελικά να προχωρά στην τελική ευθεία. Η σήραγγα του Καλλιδρόμου (δίδυμη σήραγγα μήκους 9 χιλιομέτρων η κάθε μια) είναι η μεγαλύτερη σήραγγα στην Ελλάδα και με τις εργασίες στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι θα αντικατασταθεί το ορεινό κομμάτι του Μπράλου, με χάραξη μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού. Η αναβάθμιση και ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου μέσω των σηράγγων του Καλλιδρόμου (τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι) και Όθρυος (τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός) είναι μια από τις μεγάλες μας διεκδικήσεις στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Είναι ένα έργο που αποτελεί προτεραιότητα τόσο για τη δική μας Περιφέρεια, μια και εδώ έχουμε μεγάλη και μακροχρόνια υστέρηση στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών και οδικών μεταφορών, αλλά και για την ίδια τη χώρα, αφού το έργο εντάσσεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο και αποτελεί βασική οριζόντια αναπτυξιακή υποδομή. Γνωρίζουμε ότι ειδικά η κατασκευή της σήραγγας του Καλλιδρόμου είναι έργο με πολλές τεχνικές δυσκολίες. Είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα, από τις μεγαλύτερες που κατασκευάζονται στην Ευρώπη και ειδικής κατασκευής λόγω της δύσκολης γεωλογικής κατάστασης στο Καλλίδρομο. Τα σημερινά εγκαίνια της σήραγγας είναι μια θετική εξέλιξη και μια αφετηρία για να ξεπεραστούν οι καθυστερήσεις τόσων χρόνων.
Για να ανακτηθεί το διάστημα που χάθηκε και να προχωρήσουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και, φυσικά, ποιοτικά οι εργασίες για όλο το τμήμα από την Τιθορέα έως το Δομοκό. Πρέπει ο κεντρικός σχεδιασμός να ιεραρχήσει προτεραιότητες, σκοπιμότητες και ανάγκες αφενός για την ισότιμη αντιμετώπιση των Περιφερειών, αφετέρου για να ολοκληρωθεί ένα σύγχρονο, ταχύ και πιο φιλικό στο περιβάλλον σιδηροδρομικό δίκτυο, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της χώρας.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου