Κάθε πόλη - νησί έχει τις δικές του παραδόσεις, έθιμα και τις δικές του ντόπιες λιχουδιές! Γνωρίζατε όμως ότι υπάρχουν παρατσούκλια για τους κατοίκους σχεδόν κάθε ελληνικής πόλης;
Και δεν εννοούμε απλώς τα ονόματα που... βγαίνουν από την πόλη πχ Αθήνα – Αθηναίοι, αλλά κάποιες ειδικές ονομασίες, οι οποίες έχουν βγει για διάφορους λόγους.
Σίγουρα έχετε ακούσει μερικά από αυτά, αλλά ας δούμε πώς αποκαλούνται οι κάτοικοι διαφόρων πόλεων! Μερικά μάλιστα έχουν πλάκα!
• Κως – Μπόχαλοι
Προέρχεται από την τοπική διάλεκτο στην οποία το μπουκάλι το λένε μποχάλι.
• Ρόδος – Τσαμπίκοι
Από το γνωστό τοπικό όνομα.
• Θεσσαλονίκη – Καρντάσια
Καρντάσι είναι ο αδερφός στα τουρκικά. Παλιά επεφτε πολυ δούλεμα από τους Αθηναίους επί του θέματος. Σαλονίκη δε, γνωστή και ως Καρντασούπολη! Οι θεσσαλονικείς είναι επίσης γνωστοί ως μπαγιάτηδες και ως παυλοκαταραμένοι.
• Έβρος – Γκάτζοι ή Γκάτζολοι
Στο Σουφλί του νομού Έβρου παλαιότερα υπήρχαν πολλά γαϊδούρια, τα οποία τα έλεγαν αλλιώς και γκάτζους. Έτσι οι φαντάροι έβγαλαν κοροϊδευτικά την περιοχή Γκατζολία και έμεινε να φωνάζουν τους κατοίκους Γκάτζολους. Η ιστορική αμαξοστοιχία 604 ΕΒΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ λέγεται και Γκάτζος Εξπρές.
• Πτολεμαΐδα – Καϊλαριώτες
Αυτό συμβαίνει γιατί η Πτολεμαϊδα λέγεται αλλιώς και Καϊλάρια. Επίσης λέγεται και λασποχώρι γιατί παλιά όταν έβρεχε ήταν ένα χωριό γεμάτο λάσπες.
• Κοζάνη – Σούρδοι
Λέγονται έτσι διότι προσποιούνταν ότι δεν άκουσαν κάτι – κοινώς ποιούσαν τη νήσσαν – όταν φυσικά δεν τους συνέφερε. Και ενώ οι μεν υπόλοιποι Έλληνες τους δέχτηκαν με αυτήν τους τη νοοτροποία, οι δε Εβραίοι δεν κατάφεραν να στεργιώσουν ούτε στιγμή στην περιοχή. Στα βλάχικα σούρδος σημαίνει κουφός / βλάκας.
• Κέρκυρα – Παγανέλια ή Φρανκολαντσέρηδες
Ονομάστηκαν έτσι γιατί παγανέλι στην κερκυραϊκή διάλεκτο σημαίνει περιστέρι και η Κέρκυρα (κυρίως οι πλατείες, αλλα γενικά όλη η πόλη της) είναι γεμάτη περιστέρια. Το φρανκολαντσέρηδες είναι άγνωστο από που βγαίνει.
• Ιωάννινα – Παγουράδες
Αποκαλούνται έτσι, γιατί παλιά λέγανε ότι στη λίμνη στα Γιάννενα καθρεπτιζόταν το φεγγάρι και οι Γιαννιώτες έτρεχαν με τα παγούρια για να μαζέψουν και καλά το μαγικό νερό!
• Λάρισα – Πλατυποδαράδες ή Πλατύποδες ή Τυρόγαλα
Οι Λαρισαίοι λέγονται έτσι λόγω του κάμπου που είναι επίπεδος και δεν βοηθάει στο σχηματισμό καμάρας στο πόδι. Το τυρόγαλα βγαίνει απ’ το τοπικό προϊόν.
• Βόλος – Αυστριακοί
Kυκλοφορούν διάφορες εκδοχές: * Διότι οι Βολιώτες είναι τσιγκούνηδες – σαν τους Αυστριακούς
* Διότι είναι ψυχροί άνθρωποι – σαν τους Αυστριακούς
* Διότι είναι μοχθηροί – επί Τουρκοκρατίας, οι Αυστριακοί είχαν χειρότερη φήμη κι απ’ τους Τούρκους.
* Διότι στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν μπήκε στον Παγασητικό ένα αυστριακό πολεμικό, αν και εχθρικό, οι Βολιώτες το υποδέχθηκαν με μπάντες και αυστριακές σημαίες. Αυτά τα λένε οι Λαρισαίοι. Οι εξηγήσεις που δίνουν οι ίδιοι οι Βολιώτες είναι:
* Επί Τουρκοκρατίας, η πόλη είχε διάφορα εμπορικά προνόμια, ένα από τα οποία ήταν και η ύπαρξη αυστριακού προξενείου και η δυνατότητα που είχαν οι Βολιώτες να εμπορεύονται υπό αυστριακή προστασία.
* Μετά το 1881, που ο Βόλος ενσωματώθηκε στο ελληνικό κράτος, η νέα διοίκηση φορολόγησε βαριά τη Θεσσαλία. Μπήκε ένας ιδιότυπος νέος κεφαλικός φόρος σε όλους τους Έλληνες το γένος (κατά κύριο λόγο εμπόρους), κάτι το οποίο οδήγησε στους μαγαζάτορες να βάλουν ξένες, αυστριακές σημαίες στα μαγαζιά τους για να αποφύγουν να φορολογηθούν. Υπάρχει και η εκδοχή της Φρικηπαίδειας.
* Ο Βόλος είναι μία πόλη στην κεντρική Ελλάδα. Γνωστή αυστριακή αποικία που εξελίχθηκε σε αποικία των ΕΛ, μετά την εκδίωξή τους από την αφιλόξενη προσωρινή τους κατοικία, τη γνωστή υποβαθμισμένη περιοχή της Αθήνας.
• Άρτα – Νερατζοκώληδες
Λόγω του ότι στην Άρτα έχουν πολλά νεράτζια και μεγάλους κώλους, άρα έχουν κώλους σαν νεράτζια.
• Πρέβεζα – Σαρδέλες
Διότι λέγεται ότι βάζουν τις σαρδέλες στο κλουβί.
• Αθήνα – Γκάγκαροι
Γκάγκαρο ήταν το βαρύ ξύλο που ήταν κρεμασμένο με σκοινί πίσω από τις αυλόπορτες, τις οποίες έκλεινε με το βάρος του (gaga στα τούρκικα το ράμφος). Γκάγκαρος λεγόταν επί τουρκοκρατίας ο Αθηναίος της ανώτερης κοινωνικής τάξης, ο οποίος στην πόρτα του είχε γκάγκαρο. Σημαίνει σήμερα ο γνήσιος Αθηναίος.
• Φλώρινα – Απόγονοι της Γιουργίας
Γιατί η γιούργα ήταν η Γεωργία στα φλωρινιώτικα. Ήταν η μεγαλύτερη πόρνη της Φλώρινας. Απ’ τις μεγαλύτερες βρισιές για τους Φλωρινιώτες! Πόντος – Ντουντούμια / Τουρκούλια Άγνωστη προέλευση. Λέσβος – Γκαζμάδες Τη Μυτιλήνη τη λένε Γκασμαδία ή Κασμαδία οι φαντάροι που υπηρετούν εκεί, επειδή η στρατιωτική ζωή εκεί έχει πολύ σκάψιμο, σκάβουν ορύγματα.
Επίσης, υπάρχει και ο παλιός μύθος που λέει ότι (σύμφωνα με την παράδοση από στόμα σε στόμα των φαντάρων) όταν ήταν να φτιαχτεί το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, όλοι οι κάτοικοι πήγαν να συνδράμουν κρατώντας από έναν κασμά (και κανένας δεν κρατούσε φτυάρι ή σκαπέτι).
• Σέρρες – Ακανέδες
Λόγω του ότι στη πόλη των Σερρών φτιάχνονται ακανέδες (ένα είδος γλυκού σαν λουκούμι).
• Πάτρα – Μινάρες
Λίγο υποτιμητική λέξη για τους Πατρινούς που σημαίνει μ..άκας αλλά σε πιο light εκδοχή. Τυπικός χαιρετισμός: “που ‘σαι ρε μιναρα”
• Ηράκλειο – Σουμπερίτες ή Καστρινούς
Σουμπερίτες, διότι στην κατοχή ο Σούμπερ είχε την έδρα του στο Hράκλειο και Καστρινούς επειδή το Ηράκλειο ονομαζόταν και Κάστρο.
• Αγρίνιο – Βλάχοι
Έτσι τους αποκαλούν οι Μεσολογγίτες, οι οποίοι θεωρούν τον εαυτό τους πολύ διακεκριμένο.
• Ναύπλιο – Κωλοπλένηδες
Οι Aργίτες τους αποκαλούν έτσι διότι πλένονταν στις τούρκικες τουαλέτες.
• Άργος – Πρασάδες
Ως αντίποινα τους έβγαλαν έτσι, διότι έτρωγαν το πράσο με το οποίο χτυπούσαν το γαϊδούρι τους.
• Καβάλα – Ψαροκασέλες
Έτσι τους αποκαλούν οι Ξανθιώτες.
• Αρκαδία – Σκορδάς ή Αβγοζύγης
Σκορδάς λόγω των τοπικών προϊόντων και αβγοζύγης γιατί πρώτοι οι Αρκάδες πουλούσαν αυγά βάσει του μεγέθους τους – των αυγών -.
• Κόρινθος – Λαΐδες
Γιατί Λαΐδα ήταν μια εταίρα της αρχαιότητας από την Κόρινθο.
• Κρήτη – Πέτσακες ή Σβούρους
Μάλλον από Ρέθυμνο, Ηράκλειο. Ο ορεσίβιος ή χωρικός που κατεβαίνει στην πόλη με ιμπεριαλιστικές διαθέσεις ως προς γυναίκες, μπάρια κλπ. με τα γνωστά αξεσουάρ (4χ4, μαύρο πουκάμισο κλπ κλπ). Τείνει να αντικαταστήσει και στα Χανιά το κούργιαλος. Σβούροι είναι οι κάγκουρες στην τοπική διάλεκτο.
• Σαλαμίνα – Μπακαουκες ή Μανάρια
Για το “Μπακαουκας” υπάρχει και το γνωστό ανέκδοτο ότι στη σαλαμίνα επικρατεί… εμφύλιος μεταξύ των Μπακις και των Ουκας.
• Xαλκίδα – Τρελονερίτες
Απο το φαινόμενο της παλίρροιας. Τα τρελά νερά του Ευρίπου λένε οτι έχουν πειράξει και τα μυάλα των Χαλκιδέων.
• Τρίκαλα – Κασέρια ή Σακαφλιάδες
Κασέρια λόγω τοπικού τυριού και Σακαφλιάδες λόγω του Σακαφλιά, ο οποίος έζησε την εποχή του Μεσοπολέμου, λίγο μετά την Μικρασιατική Καταστροφή και ήταν ο Δον Ζουάν της εποχής. Ήταν ένας ωραίος άντρας που είχε αναστατώσει την τρικαλινή κοινωνία με τα καμώματά του, ώσπου κάποιοι του στήσανε καρτέρι στα στενά σοκάκια του Βαρουσίου και τον μαχαιρώσανε (εξού και το γνωστό στιχάκι “Στα τρίκαλα στα δυό στενά σκοτώσανε τον Σακαφλιά”). Το σακαφλιάς κατά λέξη σημαίνει ο φίλος της σάρκας.
http://troktiko-blog.blogspot.gr
Και δεν εννοούμε απλώς τα ονόματα που... βγαίνουν από την πόλη πχ Αθήνα – Αθηναίοι, αλλά κάποιες ειδικές ονομασίες, οι οποίες έχουν βγει για διάφορους λόγους.
Σίγουρα έχετε ακούσει μερικά από αυτά, αλλά ας δούμε πώς αποκαλούνται οι κάτοικοι διαφόρων πόλεων! Μερικά μάλιστα έχουν πλάκα!
• Κως – Μπόχαλοι
Προέρχεται από την τοπική διάλεκτο στην οποία το μπουκάλι το λένε μποχάλι.
• Ρόδος – Τσαμπίκοι
Από το γνωστό τοπικό όνομα.
• Θεσσαλονίκη – Καρντάσια
Καρντάσι είναι ο αδερφός στα τουρκικά. Παλιά επεφτε πολυ δούλεμα από τους Αθηναίους επί του θέματος. Σαλονίκη δε, γνωστή και ως Καρντασούπολη! Οι θεσσαλονικείς είναι επίσης γνωστοί ως μπαγιάτηδες και ως παυλοκαταραμένοι.
• Έβρος – Γκάτζοι ή Γκάτζολοι
Στο Σουφλί του νομού Έβρου παλαιότερα υπήρχαν πολλά γαϊδούρια, τα οποία τα έλεγαν αλλιώς και γκάτζους. Έτσι οι φαντάροι έβγαλαν κοροϊδευτικά την περιοχή Γκατζολία και έμεινε να φωνάζουν τους κατοίκους Γκάτζολους. Η ιστορική αμαξοστοιχία 604 ΕΒΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ λέγεται και Γκάτζος Εξπρές.
• Πτολεμαΐδα – Καϊλαριώτες
Αυτό συμβαίνει γιατί η Πτολεμαϊδα λέγεται αλλιώς και Καϊλάρια. Επίσης λέγεται και λασποχώρι γιατί παλιά όταν έβρεχε ήταν ένα χωριό γεμάτο λάσπες.
• Κοζάνη – Σούρδοι
Λέγονται έτσι διότι προσποιούνταν ότι δεν άκουσαν κάτι – κοινώς ποιούσαν τη νήσσαν – όταν φυσικά δεν τους συνέφερε. Και ενώ οι μεν υπόλοιποι Έλληνες τους δέχτηκαν με αυτήν τους τη νοοτροποία, οι δε Εβραίοι δεν κατάφεραν να στεργιώσουν ούτε στιγμή στην περιοχή. Στα βλάχικα σούρδος σημαίνει κουφός / βλάκας.
• Κέρκυρα – Παγανέλια ή Φρανκολαντσέρηδες
Ονομάστηκαν έτσι γιατί παγανέλι στην κερκυραϊκή διάλεκτο σημαίνει περιστέρι και η Κέρκυρα (κυρίως οι πλατείες, αλλα γενικά όλη η πόλη της) είναι γεμάτη περιστέρια. Το φρανκολαντσέρηδες είναι άγνωστο από που βγαίνει.
• Ιωάννινα – Παγουράδες
Αποκαλούνται έτσι, γιατί παλιά λέγανε ότι στη λίμνη στα Γιάννενα καθρεπτιζόταν το φεγγάρι και οι Γιαννιώτες έτρεχαν με τα παγούρια για να μαζέψουν και καλά το μαγικό νερό!
• Λάρισα – Πλατυποδαράδες ή Πλατύποδες ή Τυρόγαλα
Οι Λαρισαίοι λέγονται έτσι λόγω του κάμπου που είναι επίπεδος και δεν βοηθάει στο σχηματισμό καμάρας στο πόδι. Το τυρόγαλα βγαίνει απ’ το τοπικό προϊόν.
• Βόλος – Αυστριακοί
Kυκλοφορούν διάφορες εκδοχές: * Διότι οι Βολιώτες είναι τσιγκούνηδες – σαν τους Αυστριακούς
* Διότι είναι ψυχροί άνθρωποι – σαν τους Αυστριακούς
* Διότι είναι μοχθηροί – επί Τουρκοκρατίας, οι Αυστριακοί είχαν χειρότερη φήμη κι απ’ τους Τούρκους.
* Διότι στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν μπήκε στον Παγασητικό ένα αυστριακό πολεμικό, αν και εχθρικό, οι Βολιώτες το υποδέχθηκαν με μπάντες και αυστριακές σημαίες. Αυτά τα λένε οι Λαρισαίοι. Οι εξηγήσεις που δίνουν οι ίδιοι οι Βολιώτες είναι:
* Επί Τουρκοκρατίας, η πόλη είχε διάφορα εμπορικά προνόμια, ένα από τα οποία ήταν και η ύπαρξη αυστριακού προξενείου και η δυνατότητα που είχαν οι Βολιώτες να εμπορεύονται υπό αυστριακή προστασία.
* Μετά το 1881, που ο Βόλος ενσωματώθηκε στο ελληνικό κράτος, η νέα διοίκηση φορολόγησε βαριά τη Θεσσαλία. Μπήκε ένας ιδιότυπος νέος κεφαλικός φόρος σε όλους τους Έλληνες το γένος (κατά κύριο λόγο εμπόρους), κάτι το οποίο οδήγησε στους μαγαζάτορες να βάλουν ξένες, αυστριακές σημαίες στα μαγαζιά τους για να αποφύγουν να φορολογηθούν. Υπάρχει και η εκδοχή της Φρικηπαίδειας.
* Ο Βόλος είναι μία πόλη στην κεντρική Ελλάδα. Γνωστή αυστριακή αποικία που εξελίχθηκε σε αποικία των ΕΛ, μετά την εκδίωξή τους από την αφιλόξενη προσωρινή τους κατοικία, τη γνωστή υποβαθμισμένη περιοχή της Αθήνας.
• Άρτα – Νερατζοκώληδες
Λόγω του ότι στην Άρτα έχουν πολλά νεράτζια και μεγάλους κώλους, άρα έχουν κώλους σαν νεράτζια.
• Πρέβεζα – Σαρδέλες
Διότι λέγεται ότι βάζουν τις σαρδέλες στο κλουβί.
• Αθήνα – Γκάγκαροι
Γκάγκαρο ήταν το βαρύ ξύλο που ήταν κρεμασμένο με σκοινί πίσω από τις αυλόπορτες, τις οποίες έκλεινε με το βάρος του (gaga στα τούρκικα το ράμφος). Γκάγκαρος λεγόταν επί τουρκοκρατίας ο Αθηναίος της ανώτερης κοινωνικής τάξης, ο οποίος στην πόρτα του είχε γκάγκαρο. Σημαίνει σήμερα ο γνήσιος Αθηναίος.
• Φλώρινα – Απόγονοι της Γιουργίας
Γιατί η γιούργα ήταν η Γεωργία στα φλωρινιώτικα. Ήταν η μεγαλύτερη πόρνη της Φλώρινας. Απ’ τις μεγαλύτερες βρισιές για τους Φλωρινιώτες! Πόντος – Ντουντούμια / Τουρκούλια Άγνωστη προέλευση. Λέσβος – Γκαζμάδες Τη Μυτιλήνη τη λένε Γκασμαδία ή Κασμαδία οι φαντάροι που υπηρετούν εκεί, επειδή η στρατιωτική ζωή εκεί έχει πολύ σκάψιμο, σκάβουν ορύγματα.
Επίσης, υπάρχει και ο παλιός μύθος που λέει ότι (σύμφωνα με την παράδοση από στόμα σε στόμα των φαντάρων) όταν ήταν να φτιαχτεί το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, όλοι οι κάτοικοι πήγαν να συνδράμουν κρατώντας από έναν κασμά (και κανένας δεν κρατούσε φτυάρι ή σκαπέτι).
• Σέρρες – Ακανέδες
Λόγω του ότι στη πόλη των Σερρών φτιάχνονται ακανέδες (ένα είδος γλυκού σαν λουκούμι).
• Πάτρα – Μινάρες
Λίγο υποτιμητική λέξη για τους Πατρινούς που σημαίνει μ..άκας αλλά σε πιο light εκδοχή. Τυπικός χαιρετισμός: “που ‘σαι ρε μιναρα”
• Ηράκλειο – Σουμπερίτες ή Καστρινούς
Σουμπερίτες, διότι στην κατοχή ο Σούμπερ είχε την έδρα του στο Hράκλειο και Καστρινούς επειδή το Ηράκλειο ονομαζόταν και Κάστρο.
• Αγρίνιο – Βλάχοι
Έτσι τους αποκαλούν οι Μεσολογγίτες, οι οποίοι θεωρούν τον εαυτό τους πολύ διακεκριμένο.
• Ναύπλιο – Κωλοπλένηδες
Οι Aργίτες τους αποκαλούν έτσι διότι πλένονταν στις τούρκικες τουαλέτες.
• Άργος – Πρασάδες
Ως αντίποινα τους έβγαλαν έτσι, διότι έτρωγαν το πράσο με το οποίο χτυπούσαν το γαϊδούρι τους.
• Καβάλα – Ψαροκασέλες
Έτσι τους αποκαλούν οι Ξανθιώτες.
• Αρκαδία – Σκορδάς ή Αβγοζύγης
Σκορδάς λόγω των τοπικών προϊόντων και αβγοζύγης γιατί πρώτοι οι Αρκάδες πουλούσαν αυγά βάσει του μεγέθους τους – των αυγών -.
• Κόρινθος – Λαΐδες
Γιατί Λαΐδα ήταν μια εταίρα της αρχαιότητας από την Κόρινθο.
• Κρήτη – Πέτσακες ή Σβούρους
Μάλλον από Ρέθυμνο, Ηράκλειο. Ο ορεσίβιος ή χωρικός που κατεβαίνει στην πόλη με ιμπεριαλιστικές διαθέσεις ως προς γυναίκες, μπάρια κλπ. με τα γνωστά αξεσουάρ (4χ4, μαύρο πουκάμισο κλπ κλπ). Τείνει να αντικαταστήσει και στα Χανιά το κούργιαλος. Σβούροι είναι οι κάγκουρες στην τοπική διάλεκτο.
• Σαλαμίνα – Μπακαουκες ή Μανάρια
Για το “Μπακαουκας” υπάρχει και το γνωστό ανέκδοτο ότι στη σαλαμίνα επικρατεί… εμφύλιος μεταξύ των Μπακις και των Ουκας.
• Xαλκίδα – Τρελονερίτες
Απο το φαινόμενο της παλίρροιας. Τα τρελά νερά του Ευρίπου λένε οτι έχουν πειράξει και τα μυάλα των Χαλκιδέων.
• Τρίκαλα – Κασέρια ή Σακαφλιάδες
Κασέρια λόγω τοπικού τυριού και Σακαφλιάδες λόγω του Σακαφλιά, ο οποίος έζησε την εποχή του Μεσοπολέμου, λίγο μετά την Μικρασιατική Καταστροφή και ήταν ο Δον Ζουάν της εποχής. Ήταν ένας ωραίος άντρας που είχε αναστατώσει την τρικαλινή κοινωνία με τα καμώματά του, ώσπου κάποιοι του στήσανε καρτέρι στα στενά σοκάκια του Βαρουσίου και τον μαχαιρώσανε (εξού και το γνωστό στιχάκι “Στα τρίκαλα στα δυό στενά σκοτώσανε τον Σακαφλιά”). Το σακαφλιάς κατά λέξη σημαίνει ο φίλος της σάρκας.
http://troktiko-blog.blogspot.gr
5 σχόλια:
Καλό άρθρο, αλλά σας πρόλαβε το Αγνάντι Ρούμελης την 1η Ιουνίου 2012: http://agnantiroumelis.blogspot.gr/2012/06/blog-post_8458.html
καλή η διαπίστωση αλλά, το Αγνάντι Ρούμελης, επειδή το άρθρο όπως λες ήταν καλό, την 1η Ιουνίου 2012 ώρα 11:30 το είχε αντιγράψει από το Αντίκυρα ώρα 11:02 και μάλιστα χωρίς να το αναφέρει για κάνε τον κόπο να δεις.... http://antikira.blogspot.gr/2012/06/blog-post_01.html
Αγαπητέ/αγαπητέ Αντίκυρα, ως ένα βαθμό έχεις δίκιο για την παρατήρηση που γράφεις ότι εσύ πριν από το αγνάντι δημοσίευσες το συγκεκριμένο άρθρο, αν και ως blogger, γνωρίζεις πολύ καλά ότι μπορείς να δημοσιεύσεις οποιαδήποτε στιγμή θέλεις ένα άρθρο με οποιαδήποτε προγενέστερη ημερομηνία. Επειδή λοιπόν, το συγκεκριμένο άρθρο είναι γραμμένο από εμένα, που τυγχάνει να γράφω και σε άλλα blogs (π.χ. troktiko, tromaktiko, zougla), σε πληροφορώ ότι αρχικά το δημοσίευσα σε ένα από τα παραπάνω και κατόπιν το πήρατε τα τοπικά, χωρίς να χάνω το χρόνο μου ψάχνοντας να δω τι δημοσιεύει το κάθε τοπικό blog. Από τη στιγμή που το δημοσίευσα αρχικά σε ένα από τα παραπάνω, κανονικά όλοι σας θα έπρεπε να βάζατε τη σχετική σημείωση, άσχετα αν εγώ, ως συντάκτης ή blogger) τυγχάνει να έχω συνεργασία με αρκετά blogs, επομένως πρώτος εσύ Αντίκυρα θα έπρεπε να βάλεις τη σχετική υποσημείωση. Δεν το κυνήγησα τότε όμως, αφού δεν το ήθελα. Τώρα, όμως, με ανάγκασες να τα γράψω όλα αυτά, επειδή... προσπαθείς να αποδείξεις ότι έχεις δίκιο. Με αυτή τη λογική έχεις δίκιο. Με τη δική μου λογική έχω δίκιο εγώ.
Για τη δημιουργία του συγκεκριμένου άρθρου (και κάθε άλλου άρθρου) απαιτείται κόπος και χρόνος από τον δημιουργό του, που όμως κάποιοι δεν εκτιμάτε λόγω άγνοιας, και αρέσκεστε στα εύκολα, κάνοντας copy-paste από το ένα blog στο άλλο, μόνο και μόνο για να πιάσετε μερικά κλικς παραπάνω.
Αγαπητέ/αγαπητή Αντίκυρα, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι κάποια από τα άρθρα που βλέπουμε όλοι μας στα διάφορα blogs, τα οποία οι περισσότεροι bloggers τα αναπαράγετε με ένα απλό copy-paste, είναι πληρωμένα από τα blogs ή κάποια sites προς τους συντάκτες-δημιουργούς τους, για προβολή σε ένα και μόνο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ μέσο.
Αυτό σημαίνει ότι για οποιαδήποτε άλλη αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή, θα πρέπει να υπάρχει έγγραφη άδεια είτε του ιδιοκτήτη του site/blog, είτε του αρθρογράφου/δημοσιογράφου/συντάκτη (ανάλογα με τη συμφωνία που έχουν κάνει οι δυο τους).
Θέλω να ξέρεις ότι δεν ήξερα καν την ύπαρξή σου, ως τη στιγμή που χθες ένας φίλος μου έστειλε link με τη δημοσίευση που έκανες και ήξερε ότι εγώ είμαι ο συντάκτης του εν λόγω άρθρου. Προς γνώση και συμμόρφωση λοιπόν, το λιγότερο που μπορώ να κάνω ως συντάκτης είναι να περιορίσω πλέον τα ανώνυμα άρθρα και να αρχίσω να γράφω στα blogs με τα πραγματικά μου στοιχεία, αφού κάποιοι καλώς ή κακώς, μάθατε στις εύκολες λύσεις.
Καλή συνέχεια και μη διστάσεις να περάσεις κάποιο μήνυμα, ζητώντας μου να σου παράσχω δημοσιογραφικές υπηρεσίες. Τώρα που σε έμαθα, θα παρακολουθώ και εσένα, όχι σε ημερήσια βάση, αλλά τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα! Ρώτησα και έμαθα για το blog αου καλά πράγματα (δεν άκουσα κάτι άσχημο), που δείχνουν ότι με αρκετό κόπο, μπορείς να αναδειχθείς σε καλύτερο τοπικό μέσο από αυτό που ήδη είσαι. Είμαι υπέρ των τοπικών μέσων ενημέρωσης, αφού και εγώ αποτελώ εδώ και αρκετά χρόνια μέρος κάποιων από αυτά.
Αγαπητέ/αγαπητή Αντίκυρα,
Γράφω αυτό το μήνυμα σαν συνέχεια του προηγούμενου μηνύματος που σου έγραψα νωρίτερα σχετικά με το επίμαχο άρθρο με τα παρατσούκλια που υποστηρίζεις ότι εσύ το έγραψες πρώτος/πρώτη. Τότε δεν ήμουν στο γραφείο μου για να μελετήσω τα αρχεία μου με τις ημερομηνίες δημοσίευσης των άρθρων μου και όλες τις σχετικές πληροφορίες. Τώρα όμως, κάνε έναν κόπο και διάβασε τα παρακάτω:
Λοιπόν, σου επισυνάπτω link, για να δεις ΠΟΥ και ΠΟΤΕ δημοσιεύτηκε για ΠΡΩΤΗ φορά. Όπως πολύ καλά μπορείς να δεις, η ημερομηνία είναι η 2α Νοεμβρίου 2010, δηλ. περίπου 1,5 χρόνος πριν (!!!) από την ημερομηνία που υποστηρίζεις ότι δημοσίευσες εσύ αρχικά το άρθρο... Και δεν είναι μόνο αυτό, αλλά στο συγκεκριμένο άρθρο, του 2010 εμφανίζεται ολόκληρος ο χάρτης και όχι τμήμα του όπως εσύ δημοσίευσες και κατόπιν κακώς ακολούθησαν αρκετά άλλα blogs.
Το site που δημοσίευσε πρώτο τον χάρτη που έβαλες κομμένο είναι αυτό http://www.otherside.gr/2010/12/paratsouklia-katoikwn-apo-diafores-ellinikes-poleis , μόνο που δεν ξέρω γιατί, γράφει ημερομηνία 7 Δεκεμβρίου αντί της ορθής που είναι η 2α Νοεμβρίου και αποδεικνύεται εδώ: http://svouranews.blogspot.com/2011/11/blog-post_1298.html και μία μέρα αργότερα (3 Νοεμβρίου) εδώ: http://ethnosnews.gr/category/ελλάδα/page/480/
Όπως βλέπεις, όλα μπορούν να αποδειχθούν. Γι' αυτό, μήπως θα ήταν προτιμότερο να ανακαλέσεις τη λίγο εγωιστική άποψή σου, που γράφεις ότι πρώτα εσύ δημοσίευσες το συγκεκριμένο άρθρο και από εσένα το πήρε ο καθένας; Όλοι κάνουμε λάθη και καλό είναι να τα παραδεχόμαστε όταν αποδεικνύεται ότι έχουμε άδικο. Δεν το έχω σε τίποτα να ετοιμάσω ένα άρθρο για τις αναδημοσιεύσεις του copy-paste που γίνονται στα περισσότερα blogs χωρίς σεβασμό προς τους συντάκτες, όπως σου έγραψα αναλυτικότερα στο προηγούμενο μήνυμα που σου έστειλα και να αναφερθώ σε συγκεκριμένα παραδείγματα.
Επειδή όμως δεν είναι στις προθέσεις μου να σου χαλάσω τη διάθεση καλοκαιριάτικα, αλλά σε βλέπω σαν… πιθανό μελλοντικό συνεργάτη, αφού όπως σου έγραψα άκουσα καλά λόγια για εσένα από μια κοινή γνωστή μας, ζήτα μια συγνώμη από τον συντάκτη του blog (δηλ. εμένα) που αναφέρεις ότι σε αντέγραψα χωρίς link την 1η Ιουνίου… Δεν είμαι μέτοχος στο αγνάντι και σε κανένα άλλο blog ή site, αλλά συντάκτης που γράφω κείμενα με πληρωμή, τα περισσότερα από τα οποία δημοσιεύω σε περισσότερα του ενός μέσα, αυτούσια, χωρίς αλλαγές, βάσει των σχετικών συμφωνιών που κάνω με τους ιδιοκτήτες ή αντιπροσώπους τους.
Πες μου κάτι… γιατί περιόρισες την εθνική μας κυριαρχία και έκοψες τον χάρτη;;; Τα περισσότερα blogs και sites που αναδημοσίευσαν το άρθρο, φρόντισαν και έβαλαν έναν σωστό χάρτη, με ολόκληρη τη χώρα μας! Εσύ γιατί την έκοψες; Επηρεάστηκες από το πολιτικό κλίμα των ημερών ή μήπως έχεις περιορισμένη γνώση και άπειρη άγνοια της γεωγραφίας μας (που μαθαίναμε στο δημοτικό);
Και βάλε κάποιο καλύτερο captcha, γιατί εμείς που δεν είμαστε ρομπότ αλλά άνθρωποι, παιδευόμαστε μέχρι να ξεχωρίσουμε και να γράψουμε σωστά τους χαρακτήρες...
Αγαπητέ φίλε και τολμώ συνάδελφε, (γιατί εγώ προσπαθώ από μεράκι και αγάπη στον τόπο μου να προσφέρω κυρίως προβολή και μετά ρεπορτάζ και όλα αυτά εντελώς ερασιτεχνικά δίχως πολλές γνώσεις) πάντα σημειώνω την πηγή, αλλά μερικές φορές όμως, από παράλειψη η από κεκτημένη ταχύτητα χωρίς πρόθεση και σφετερισμό θέλοντας να προωθήσω μια σημαντική είδηση η ένα ενδιαφέρον άρθρο χωρίς να το καπηλεύομαι, πέφτω σε παράπτωμα.
Τη συγκεκριμένη λοιπόν ανάρτηση, απ' ότι θα διαπίστωσες την αναδημοσίευσα αυτούσια από το τρομακτικό όπως και τη φωτογραφία χωρίς καμία παρέμβαση ( αν έκανες ένα πέρασμα από τις αναρτήσεις μου θα κατάλαβες οτι εθνικά και θέματα πατριωτικά έχουν τη πρώτη θέση). Τώρα, όλα έγιναν σχετικά με τον αναγνώστη υποστηρικτή του Αγνάντι και μόνο για την μεταξύ μας διαφωνία, τέλος σου ζητώ συγνώμη για κάθε παράληψή μου η αμέλειά μου. Είμαι στη διάθεσή σου για κάθε συνεργασία.
Δημοσίευση σχολίου